"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Remaja hilang ditemui mati

Amirul Aiman Hamsuddin
am@hmetro.com.my
MAYAT remaja perempuan bersama motosikal ditemui dalam parit dekat Parit Changkat.
MAYAT remaja perempuan bersama motosikal ditemui dalam parit dekat Parit Changkat.
Sungai Besar: Misteri kehilangan remaja perempuan selama lapan hari terungkai apabila mayatnya ditemui dalam parit berair di Kilometer 54 Jalan Klang-Teluk Intan, dekat Parit Changkat, Sungai Haji Dorani, di sini, semalam.

Mangsa berusia 17 tahun ditemui kira-kira 30 meter dari motosikal Yamaha Y15ZR dipercayai ditunggangnya di tempat kejadian.

Difahamkan, seorang pengguna jalan raya yang melalui lokasi ternampak kenderaan itu lalu segera menghubungi bomba dan polis.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Agus Salim Mohd Alias berkata, berdasarkan keterangan kes, ibu mangsa membuat laporan berhubung kehilangan anak perempuannya di Balai Polis Sungai Air Tawar, jam 12.20 tengah malam 27 Februari lalu.

"Pengadu memaklumkan jam 8.20 malam 25 Februari lalu, mangsa keluar dari rumah untuk mengambil duit gaji di kafe Politeknik Sultan Idris Shah, Sungai Air Tawar dengan menaiki motosikal kakaknya.

"Kali terakhir ibu mangsa menghubungi anaknya jam 3 pagi dan dia tidak memaklumkan keberadaannya. Kemudian mangsa dihubungi sekali lagi namun gagal," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Agus Salim berkata, hasil siasatan mendapati remaja perempuan itu dari arah Sekinchan ke Sabak Bernam.

"Sebaik tiba di lokasi, mangsa disyaki hilang kawalan dan terbabas lalu terjunam dalam parit.

"Mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian dan mayatnya dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Jemaah (HTAJ) Sabak Bernam untuk bedah siasat.

Agus Salim berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Terdahulu, tular di laman Facebook memaklumkan kehilangan remaja perempuan itu dengan rata-rata netizen mendoakan keselamatan mangsa.

Tiada ulasan: