"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Muhyiddin cabar Anwar, isytihar 7 kerusi kosong

Faiz Zainudin

KUALA LUMPUR: Pengerusi Perikatan Nasional (PN) Muhyiddin Yassin mencabar Perdana Menteri Anwar Ibrahim dan wakil rakyat gabungan itu yang menyokong kerajaan
mengosongkan kerusi bagi memberi laluan kepada PRK.

Ia selepas enam Ahli Parlimen dan seorang Adun PN beralih pendirian dengan menyatakan sokongan kepada pihak lawan.

Muhyiddin mahu mandat kepada rakyat dikembalikan menerusi PRK di kerusi berkenaan dan mengukur sejauh mana rakyat menerima pentadbiran kerajaan Pakatan Harapan (PH) dan Barisan Nasional (BN) pimpinan Anwar.

“Jika berani, isytiharkan enam kerusi Parlimen dan satu kerusi DUN Selangor kosong. Kita kembalikan mandat kepada rakyat dan biarlah rakyat membuat perhitungan.

“Saya bukan hendak mendabik dada, tetapi saya yakin, insya-Allah PN akan menang lebih besar di kerusi ini jika PRK diadakan,” katanya ketika menyampaikan ucaptama Konvensyen Wakil Rakyat PN 2024.

Tiada ulasan: