"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bakar jangan tak bakar!

tokpepijat
Bakar jangan tak bakar!
Dulu Malaysia alami jerebu yang mendahsyat akibat kebakaran hutan. Kini udara kita alami tahap "jerebu" lebih dahsyat akibat pembakaran "politik" oleh orang yang tidak puas hati.

Bermula patung ADUN Sri Muda, buku Interlok dan kini tiba giliran patung peguam Cina pula di bakar.

Patung ADUN Sri Muda dibakar kerana "menghina" Raja Melayu, buku Interlok dibakar kerana "menghina" kaum India dan patung peguam Cina dibakar kerana kadar bunyi azan diperlahankan.

Bila lagi mahu bakar patung Ronnie Liu kerana arah tarik balik arahan pengharaman orang Islam kerja di disko?

Bakar jangan tak bakar. Malaysia bumi bakar membakar!

Melihat aksi Ronnie Liu tentang isu arak ini menghairankan kita. Mengapa Ronnie campurtangan dalam masalah orang Islam?

Adakah Liu mahu cari glamour dan pengaruh setelah kalah teruk dalam pimpinan DAP Selangor kepada kem Teresa Kok tempoh hari?

Kita menyedari dalam DAP ada dikalangan ahlinya yang berfikiran "jumud" macam Liu. Sepatutnya Liu belajar dari Islam dari Lim Guan Eng, Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming.

Isu arak di Selangor adalah hal ehwal orang Islam. Bagi Islam, arak adalah ibu kejahatan. Maka apabila MPSJ melarang orang Islam bekerja dengan majikan yang jual arak ianya membabitkan hal ehwal orang Islam dan berdasarkan Enakmen Jenayah Syariah.

Mengapa Liu sibuk-sibuk? Adakah Liu sedang dipergunakan oleh Sister in Islam atau UMNO yang terkenal sebagai pihak yang menghalalkan kilang arak di bumi Selangor?

Kita melihat dahsyatnya moral dan penyakit umat Islam di Selangor. Mengapa? Kerana dengan larangan ini, maka presmis-presmis hiburan di Selangor bakal kehilangan ramai pekerja yang majoritinya orang Islam!

Maknanya, selama ini hidup dan untungnya premis hiburan adalah dari titik peluh pekerja Islam dan pengunjung Islam! Seterusnya mengakibatkan jenayah, penceraian, zina, buang anak, dadah dan sebagainya.

Itu masalah yang dialami umat Islam sekarang akibat pemerintahan UMNO selama 50 tahun di Selangor.

Kini, PAS selaku bertanggungjawab untuk menyelamatkan umat Islam berperanan untuk "membaik pulih" umat Islam.

Sepatutnya Ronnie Liu juga bersama membantu PAS dalam soal ini.

Untuk pengetahuan Liu, orang Cina juga sedang mengalami keruntuhan akhlak yang serius dengan kebanjiran pelacur dari China. Banyak institusi kekeluargaan mengalami kehancuran dan keruntuhan. Semakin parah dengan bertambahan perjudian yang diluluskan oleh Kerajaan pimpinan Najib.

Ramai pimpinan DAP menyedari hakikat ini. Malangnya Ronnie Liu masih berada dalam dunianya tersendiri!

Karpal dan Lim Kit Siang sudah berubah pemikiran terhadap Islam. Ronnie Liu bila lagi?

Tiada ulasan: