"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sejak bila Malaysia ada Menteri Pelajaran ke-2 ??

fakhrul99
As-salam pembaca TKO yg dirahmati ALLAH,

Aku terpanggil utk buat artikel ni, sbb search punye search,xjumpe lg sebarang isu yg ulas ttg isu ni..mengenai lawatan rasmi suami kpd YAB Perdana Menteri 1Malaysia, Dato'Sri Rosmoh  Mansor ini.


Td time mkn kopok lekor dpn tv,aku tertengok la buletin utama,kene plak tu time pompuan tu tgh berucap kat dlm Dewan Persidangan Raja Faisal, Riyadh.,tp yg aku pelik,suara ada,tp org takde.cari punya cari,baru la jumpa rupanya die tgh berucap kat hujung tu..tu la kemetot sgt.dahla berita pasal die saje dekat 5minit!
yg aku naik hairan,apa peranan/fungsi die ni dlm kabinet malaysia,smpai bleh menyampaikan ucaptama pada Persidangan Antarabangsa Pertama Mengenai Pengurusan Kualiti Menyeluruh (TQM) Dalam Pendidikan K-12?ucaptama tu beb!
ok,kalo betol PM sendiri sibuk,bukankah tugas2 rasmi beliau itu perlu diserahkan kpd timbalannya,muhyidin selaku menteri pelajaran?kalo muhyidin sendiri pulak sibuk,bukankah masih ada timbalan menteri pelajaran?n kalo masih sibuk jugak,bukankah masih ada menteri luar?
baiklah,maybe ada org umno yg baca artikel ni,diorg sokong rosmah pergi ats tiket beliau pengasas permata pintar(ntah betol tidak pengasas),tp setidak2nya jagalah sikit maruah negara kita,Malaysia yg korang canang2kan sebagai sebuah negara ISLAM.tgk je la gamba2 di bawah ni, ketika berlangsung persidangan..tak malu ke si rosmah dan rombongan2 beliau dengan selambe jejak kaki ke tanah suci,berjalan dgn tok2 syeikh arab dalam keadaan berjambul kepale mendedahkan aurat?apa agaknya kata hati org2 arab tu ketika melihat gelagat rosmah?
aku tak paham dgn mak2 datin n golongan2 artis,dan seumpamanya ni..korang ni ikon rakyat.pegi mane2 mesti akn jd perhatian.takbleh ke ubah penampilan bia jadi ikutan masyarakat?tak takot ke dgn azab allah?korang ni tak percaya ke dgn kewujudan neraka??aku taktau nk kategorikan ape diorg ni,sbb dlm bab aqidah,salah satunye percaya kpd mende2 ghaib spt syurga,neraka,dosa,pahala smua tu mesti 100peratus..kata ustaz azhar,walopon pecaye 99.99% je,jatuh kufur selalu!kesimpulan die,kalo dah percaya yg neraka tu wujud,cubalah elakkan sedaya upaya perkara2 mungkar.aku doakan golongan2 ni akn mendapat hidayah daripada allah suatu hari nnti..
sekian,wassalam.
p/s: aku bersangka baik,mungkin rosmah ni terLUPA yg rambut tu aurat kot..sbb die dah berjangkit dgn si Najmi Raja Lawak 5 tu..argghh!aku LUPAAA hahahhaaa 
*sila 'like' FB fake rosmah mansor aka bik mama ni..kelaka jugak status2 yg diorg buat hahhaa 

Tiada ulasan: