"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Baliklah cepat Rosmah....negara memerlukanmu!

tokpepijat
Baliklah cepat Rosmah....negara memerlukanmu!

Rosmah menuju Saudi, Oman dan Bangladesh manakala Muhyiddin menuju Amerika Syarikat. Tinggal PM Najib terkapai-kapai hadapi sumpah seranah rakyat akibat kenaikkan harga barang!

Rakyat terbeban dengan harga barang, Rosmah sibuk borong barang! Cantik !

Mari kita lihat bagaimana APCO mengatur turutan dan kategori setiap isu bagi menghuru-harakan Pakatan Rakyat.

Setiap isu dikaitkan dengan Istana, bangsa dan ugama. Misalnya isu SUK dikaitkan dengan Istana. Selepas buku sastera Interlok muncul. Ianya berkait dengan kaum India. Terkini dengan isu laungan azan di Kampung Kerinchi.

Semuanya untuk mengalih isu pokok iaitu kenaikkan harga barang. Itu saja.

Jika di India, cara mengalih isu kemiskinan dan penderitaan rakyat dengan cara memperbanyakkan pengeluaran filem Bollywood. Rakyat melupakan penderitaan mereka dengan terhibur dengan aksi hero, heroin, tarian, pemandangan dan nyanyian.

Begitu juga dengan Negara Mexico dan Brazil. Cara mengalih penderitaan rakyat dengan penganjuran Piala Dunia. Rakyat terhibur seketika melihat aksi bola.

Di Malaysia, caranya dengan menghidupkan sebanyak mungkin isu sensasi samada perkauman, bahasa, agama , istana dan bangsa.

Hidupnya isu, menyebabkan rakyat "asyik" bicara tentang isu "ciptaan APCO-UMNO".

Satu lagi cara APCO-UMNO alihkan perhatian rakyat terhadap masalah negara ialah "projek musnahkan jatidiri anak muda". Dengan menghidupkan dan memperbanyakkan rancangan hiburan agar anak muda asyik dengan hiburan.

Lagi banyak anak muda mabuk arak, gila rempit, anak zina bertambah lagi "untung" APCO-UMNO!

Blog Tokpepijat

Tiada ulasan: