"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Warga emas terkejut puyu bertukar warna putih

KANGAR: Seorang warga emas terkejut apabila seekor daripada 30 ikan puyu yang dibela dalam akuarikum di rumahnya di Kampung Padang Lati dekat sini bertukar warna kepada putih.

Leha Mat Nor, 70, berkata, perkara itu disedarinya ketika hendak menukar air akuarium tersebut kira-kira sebulan lepas.

"Makcik tanya kepada anak makcik sama ada mereka yang tukar ikan itu, tetapi mereka kata tidak pernah tukar ikan puyu dalam akuarium itu,” katanya ketika ditemui di rumahnya hari ini.

Katanya, ketika mula dipelihara lima bulan lepas, ikan itu yang kini dinamakan ”Putih” adalah sama warnanya dengan ikan puyu lain dalam akuarium tersebut. 
-Bernama-

Tiada ulasan: