"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bila PRU-13?Bila pelabur di-BSKL kerenyeh sampai ke telinga,itu lah tanda!!

cucupakkasim
Soalan yang kita semua nanti tak larat nak dengar sejak dari hari mula tahun 2011 ini ialah 'PRU-13 kah pada tahun ini?'.
Dan jawapan nya jika kita tengok berpandukan kepada tindakan-tindakan Najib dalam apa juga perkara mutakhir ini, antaranya telah menangguhkan pemilihan umno dan yang paling terkini bila hari ini Najib buat perjumpaan dengan semua MP dari BN.

...Mesti..! mesti!!, mesti ada PRU dan diramalkan sebelum bulan 6 tahun ini.

Apa yang membuatkan gurkah-gurkah politik di'port' begitu yakin yang sebelum bulan 6? Indakatornya cukup senang, umno/BN akan guna taktik lama, taktik yang dah basi dan rakyat dah cukup paham, bukannya rakyat yang merupakan pakcik-pakcik dan makcik-makcik yang tinggal di felda-felda di pendalaman tetapi rakyat yang tinggal dibandar-bandar besar, yang boleh bercakap dan paham tentang perkara yang membabitkan naik turun saham, tentang 'blue chip', tentang berapa 'opening' dan berapa 'closing' kaunter-kaunter yang tersenarai.

Itu lah yang berlaku dimana pada minggu terakhir 2010 bila mereka yang selalu 'mampoih' di depan screen TV di syarikat-syarikat securities telah meramalkan index pada tahun 2011 akan mencecah 1,600 mata dan ada juga yang lebih berani kata ianya boleh cecah pada suku pertama 2011 dan boleh mencecah sampai 1,700 mata pada pertengahan tahun ini.

Dan pada kelmarin petang telah terbukti ramalan pilihan raya itu bila para pelabur telah bersorak riang sebab belum ada dalam sejarah index di BSKL telah ditutup pada 1,533 mata.
Itu baru minggu pertama tahun 2011.


dollah yankee -
Teringat pernah satu syarikat 100 peratus kepunyaan melayu yang disenaraikan di papan utama nama WANG-WENG.

Tiada ulasan: