"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Langkah Muhyiddin ikut nasihat isteri lemahkan moral Bersatu, kata MP

Malaysiakini

Tindakan Muhyiddin Yassin membuat pusingan U semasa perhimpunan agung tahunan Bersatu baru-baru ini didakwa melemahkan morah ahli yang mahu melihat parti itu melaksanakan perubahan.

Kata Syed Abu Hussin Hafiz Syed Abdul Fasal lebih mengecewakan apabila presiden parti itu sendiri memaklumkan keputusan tersebut dibuat hasil nasihat daripada isterinya.

"U-turn sebab apa? Ini keputusan besar... hala tuju parti, nak bawa ahli-ahli parlimen membina masa depan negara tetapi seorang presiden boleh membuat u-turn dengan mudah," katanya sebelum membaca petikan kata-kata Muhyiddin semasa perhimpunan tersebut Nov tahun lalu.

Antara lain Syed Abu Hussin menekankan bagaimana Muhyiddin menyebut bahawa "kuasa paling besar" ialah nasihat seorang isteri.

Pun begitu Syed Abu Hussin berkata dia tidak menyalahkan isteri Muhyiddin.

"Saya tak salahkan isteri dia, tetapi keputusan sebagai pemimpin sebuah parti yang berhadapan dengan segala macam cabaran, ini keputusan paling penting.

"Ada berlaku demoralise dalam kalangan sebahagian pemimpin, (mereka) tak tahu ke mana hala tuju sebenar parti," katanya pada sidang media khas yang turut disiarkan secara langsung pagi ini.

Tiada ulasan: