"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bersatu ada dua kem?

Amir Abd Hamid
amir_hamid@mediaprima.com.my

Puchong: Ahli Parlimen Bersatu Bukit Gantang Datuk Syed Abu Hussin Hafiz Syed Abdul Fasal mendakwa Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) kini didakwa mempunyai dua kem.

Beliau mendedahkan dua kem berkenaan adalah yang menyokong Setiausaha Agung Bersatu, Datuk Seri Hamzah Zainudin dilantik sebagai Presiden parti itu.

Sementara, satu kem lagi untuk mengekalkan Presiden sedia ada, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Beliau berkata, parti Bersatu pada masa ini tiada hala tuju yang jelas.

"Ahli Parlimen Bersatu jarang dipanggil berbincang. Soal kewangan sangat menjadi masalah besar kepada semua ahli parlimen.

"Jika parti tak ambil perhatian maka siapa lagi nak ambil perhatian," katanya dalam sidang media di kediamannya, di sini, hari ini.

Malah, katanya, pada Perhimpunan Agung Bersatu tahun lalu sepatutnya Bersatu direformasi, ada penambahbaikan.

"Presiden sudah ambil keputusan untuk tidak mempertahankan jawatan akan datang. Ahli melihat agar kepimpinan diberi nafas baru.

"Larut (Hamzah) mempunyai masa depan, malangnya Presiden (Muhyiddin) reverse buat pusingan U," katanya.

Beliau berkata, Hamzah mempunyai potensi besar untuk memimpin Bersatu dan berkebolehan.

"Perwakilan nak Muhyiddin manakala semua 31 Ahli Parlimen (Bersatu) nakkan Larut (Hamzah) sebagai Presiden," katanya.

Tiada ulasan: