"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

SPRM sambung reman bekas setpol menteri

FMT Reporters

PETALING JAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyambung reman bekas setiausaha politik kepada seorang bekas menteri, berhubung kes menerima suapan daripada beberapa syarikat serta kontraktor yang mendapat tender di sebuah kementerian.

Menurut sumber SPRM, badan anti rasuah itu turut menyambung reman ahli perniagaan bergelar ‘Datuk Seri’ berhubung kes sama.

Perintah reman selama tiga hari bermula 28 hingga 30 Jan 2024 dikeluarkan Majistret Ain Nurshahira Sahzan, selepas permohonan dibuat SPRM di Mahkamah Majistret Putrajaya, pagi tadi.

Mereka sebelum ini direman selama empat hari bagi membantu siasatan, bermula 24 Jan lalu.

Mereka dipercayai menerima suapan daripada syarikat serta kontraktor yang mendapat tender kerja di sebuah kementerian sekitar 2020 hingga 2021 bernilai jutaan ringgit.

Sepanjang tempoh siasatan, SPRM menyita dan merampas beberapa buah kenderaan mewah yang dimiliki oleh suspek.

Pengarah Kanan Bahagian Operasi Khas SPRM, Azmi Kamaruzaman ketika dihubungi mengesahkan reman lanjut itu.

Kes disiasat mengikut Seksyen 16 Akta SPRM.

Tiada ulasan: