"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kasihan Bersatu… Ramai ahli Parlimennya dah isytihar sokong PMX

Harapandaily

SHAHRIR SAMAD

Kesian Bersatu. Dah 6 ahli Parlimen parti itu mengisytiharkan sokongan kepada PMX dan Kerajaan Perpaduan.

Sokongan ini diistihar tanpa perlu mereka tinggalkan parti pula.

Akta anti-lompat parti (yang mereka sokong) tidak akan mengakibatkan kekosongan kerusi seorang ahli Parlimen sekiranya dipecat oleh partinya.

Jadi, parti tidak dapat mengambil sebarang tindakan terhadap mereka yang menyatakan sokongan kepada PMX dan Kerajaan Perpaduan.

Tidak pula mereka ini takut kepada DAP!

Kerajaan Perpaduan kian kukuh dengan sokongan semakin bertambah dari ahli Parlimen Bersatu.
‘Kan heboh kempen Perikatan Nasional (PN) dalam pilihan raya negeri dan pilihan raya kecil, bagaimana tidak bermaruahnya UMNO kerana bersama DAP dalam Kerajaan Perpaduan?!

Kini, sudah 6 ahli Parlimen PN dari Bersatu isytihar sokongan kepada PMX dan Kerajaan Perpaduan (dalam mana ada DAP).

Patut pecat saja yang enam orang ini. Kenalah jaga maruah parti.

Rupanya, antara sebab berlaku keadaan ‘menyeberang’ ke sebelah kerajaan adalah kerana TSMY buat ‘u-turn’ atas nasihat Puan Sri isteri.

Takkanlah. Kecoh juga PN ni.

Patutnya Pas pula yang ambilalih kepimpinan PN dan bukan Bersatu marah-marah sama sendiri termasuk melibatkan isteri Presiden.

Tiada ulasan: