"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Objek bawah kereta Siti Kasim dipercayai bom jenis IED

Malaysiakini 
story-imagePolis mengesahkan objek yang ditemui di bawah kereta peguam Siti Kasim awal hari ini berkemungkinan bom jenis Improvised Explosive Device (IED).

Bagaimanapun, polis masih menunggu laporan forensik.

Harian Metro memetik ketua polis daerah Brickfields Amihizam Abdul Shukor sebagai berkata bahawa skuad bom dan bomba telah dihantar ke tempat kejadian susulan laporan kejadian pada 12.38 tengah hari ini.

Siti sebelum ini melaporkan objek itu ditemui melekat pada bahagian bawah kereta Toyota Celica miliknya ketika dia menghantar kereta itu untuk diselenggara di sebuah bengkel di Bangsar, Kuala Lumpur, awal hari ini.

“Sejurus terima panggilan itu, pasukan polis serta merta menutup kawasan sekitar kenderaan yang mempunyai bahan letupan terbabit serta memanggil Unit Pemusnah Bom (UPB) dan Bomba.

“Pemeriksaan dilakukan mendapati dua botol plastik yang diletakkan adalah bahagian tayar belakang itu adalah dipercayai bom jenis IED," katanya.

Tiada ulasan: