"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bungkusan misteri dari Taiwan, Malaysia cetus kebimbangan rakyat Korea Selatan

KOSMO!
Gambar menunjukkan sebuah bungkusan dari Taiwan dihantar ke Incheon semalam. - Foto Yonhap
SEOUL –  Syarikat penghantaran, Korea Post menggantung sementara penghantaran bungkusan antarabangsa mencurigakan berikutan kebimbangan bahawa sesetengah bungkusan tersebut mengandungi bahan berbahaya yang tidak dikenal pasti, lapor akhbar The Korean Times hari ini.

Memetik agensi berita Yonhap, akbar itu melaporkan, langkah tersebut dibuat selepas polis menerima banyak laporan di seluruh negara tentang bungkusan tidak dikenal pasti tiba dari Taiwan sejak beberapa hari lalu.

Sebuah bungkusan yang mencurigakan di Haman, Wilayah Selatan Gyeongsang pula telah dihantar dari Malaysia, kata polis.

Penerima menyimpannya selama kira-kira dua bulan, namun melaporkannya kepada polis setelah mengetahui tentang penghantaran bungkusan ‘misteri’ di Ulsan.

Penerima menyimpannya selama kira-kira dua bulan, namun melaporkannya kepada polis setelah mengetahui tentang penghantaran bungkusan ‘misteri’ di Ulsan.

Kelmarin, tiga orang di sebuah pusat kebajikan orang kelainan upaya di bandar Ulsan, tenggara Korea Selatan mengalami pening dan sukar bernafas selepas membuka satu bungkusan tersebut.

Mereka telah dimasukkan ke hospital dan dikatakan berada dalam keadaan stabil.

Walaupun ujian perubatan tidak mendedahkan punca gejala itu, polis tidak menolak kemungkinan penggunaan agen kimia beracun. – AGENSI

Tiada ulasan: