"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dr M muncul di Kota Bharu, mahu PN sapu bersih dalam PRN

N Faizal Ghazali
story-image
Membuat kemunculan pertama di pentas Perikatan Nasional, (PN) bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad menyeru pengundi agar memberi kemenangan kepada gabungan itu dalam pilihan raya negeri (PRN) enam negeri 12 Ogos nanti.

Bercakap di depan ribuan hadirin di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu, malam ini, Mahathir berkata PN perlu menyapu bersih dan menang di keenam-enam negeri terbabit.

“Kita akan ada PRN, ada enam buah negeri akan ada PRN.

“Saya harap dapat sapu bersih. Kita semua orang Mlelayu, ramai yang berkata orang Melayu berpecah dan tak mungkin bersatu, tapi malam ini dapat lihat pemimpin part-parti Melayu berkumpul di sini kerana nak memperjuangkan nasib dan masa depan negara.

“Tidak mudah kita nak serahkan kepada orang lain kerana kita juga ada kebolehan untuk mentadbir. Suatu masa dulu kita digelar ‘harimau Asia’, hari ini sudah jadi ‘kakistokrasi’,” katanya yang menyifatkan kerajaan perpaduan pimpinan Anwar Ibrahim sebagai kerajaan kakistokrasi.

Turut hadir pada program Malam Munajat Pakat Pertahan PAS Kelantan itu Pengerusi PN Muhyiddin Yassin, Presiden PAS Abdul Hadi Awang dan barisan kepimpinan PN peringkat pusat dan negeri.

Tiada ulasan: