"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tak ada masalah cari masalah lepas susahkan orang lain

Terima kasih abang bomba

Raja Noraina Raja Rahim

rnoraina@hmetro.com.my

ANGGOTA bomba menyelamatkan wanita yang cedera ketika mendaki Bukit Broga. FOTO ihsan Bomba

ANGGOTA bomba menyelamatkan wanita yang cedera ketika mendaki Bukit Broga. FOTO ihsan Bomba

Kajang: Sekumpulan anggota bomba bermandi peluh apabila perlu mengusung seorang pendaki wanita yang cedera menuruni Bukit Broga di sini, yang berketinggian 400 meter.

Difahamkan wanita berusia 47 tahun terbabit mengikuti aktiviti pendakian bersama beberapa rakannya sebelum tercedera.

Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor Mohamadul Ehsan Mohd Zain berkata, pihaknya menerima panggilan kejadian pada jam 9.54 pagi tadi.

Menurutnya, sebuah jentera dengan enam pegawai dan anggota yang terbabit latihan kebakaran di sebuah premis di Jalan Bangi Lama digerakkan ke lokasi kejadian.

"Sebaik tiba, anggota bomba melakukan pendakian sebelum berjaya menemui mangsa di Puncak 2 Bukit Broga.

"Pemeriksaan mendapati mangsa mengalami kecederaan pada buku lali kaki kanan. Anggota bomba kemudian membantu membawa turun mangsa menggunakan alat pengusung," katanya semalam.

Beliau berkata, mangsa kemudian diserahkan kepada pegawai prubatan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) untuk rawatan lanjut.

Tiada ulasan: