"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Sanusi ghaib dari Kedah'

M Hifzuddin Ikhsan dan Zuliaty Zulkiffli
bhnews@bh.com.my

ALOR SETAR: Menteri Besar, Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor, dilaporkan tidak berada di Kedah hari ini sebaliknya sudah berangkat ke Kuala Lumpur untuk urusan rasmi hari ini.

Sumber berkata, Sanusi hanya dijangka kembali ke Kedah petang esok.

"Menteri Besar tidak ada di Kedah hari ini. Tadi berangkat ke Kuala Lumpur. Esok petang baru balik (ke Kedah)," katanya melalui kiriman pesanan WhatsApp.

Sementara itu, suasana di Wisma Darul Aman dan Kediaman Rasmi Menteri Besar Kedah di Seri Mentaloon di sini, dilihat masih tenang dan tiada pihak berkumpul.

Tinjauan petang tadi turut mendapati, kenderaan rasmi Menteri Besar tidak kelihatan di kedua-dua lokasi terbabit.

Difahamkan, Muhammad Sanusi bakal berhadapan dua pertuduhan di mahkamah pagi esok, susulan kenyataannya yang didakwa mempertikaikan kewibawaan Institusi Kesultanan Selangor dalam pemilihan Menteri Besarnya.

Tiada ulasan: