"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bakar Al-Qur'an: Kedutaan Sweden di Iraq dibakar

Syarifudin Kamis
Penunjuk perasaan menyerbu Kedutaan Sweden (Kedutaan) di Iraq dan membakar bangunan itu. Foto/twitter A A A

BAGHDAD - Sekumpulan besar penunjuk perasaan menyerbu Kedutaan Sweden (Kedutaan) di Iraq dan membakar bangunan itu. Tindakan itu sebagai protes terhadap pemberian kebenaran rasmi kerajaan Sweden untuk pembakaran Al-Quran yang dirancang, yang dirancang di luar Kedutaan Iraq di Stockholm.

“Ratusan orang berbondong-bondong ke misi diplomatik pada dini hari Khamis (20/7/2023), selepas ulama Syiah berpengaruh Muqtada al-Sadr meminta penyokongnya untuk berdemonstrasi,” kata laporan Reuters.

Tiada ulasan: