"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Awas dengan agenda jahat: Good Vibes Festival diterus sebalik ‘kebiadaban’ The 1975

FMT Reporters

PETALING JAYA: Penganjur Good Vibes Festival 2023 terpaksa menghentikan persembahan kumpulan The 1975 serta-merta kerana tidak mematuhi garis panduan.

Penganjur dalam kenyataan dipetik Berita Harian berkata, mereka kesal dengan kumpulan British itu yang bertindak biadab ketika melakukan persembahan semalam.

Media melaporkan persembahan The 1975 dihentikan selepas vokalisnya Matty Healy menunjukkan pelbagai aksi kurang sopan di hadapan peminat dalam konsert di Litar Antarabangsa Sepang malam tadi.

Beliau didakwa memegang botol arak di atas pentas, selain membuat ucapan menghina undang-undang Malaysia berkaitan Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT).

Susulan itu, Menteri Komunikasi dan Digital, Fahmi Fadzil meminta penganjur memberi penjelasan dan beliau akan berhubung dengan pihak berkuasa untuk mendapatkan laporan penuh insiden berkenaan.

Dalam pada itu, penganjur Good Vibes Festival 2023 berkata, acara tersebut diteruskan mengikut jadual hari ini dan esok.

“Kepada yang hadir semalam, kami memahami kekecewaan anda. Jika masih mempunyai gelang tangan (tiket masuk) untuk konsert semalam, anda boleh menghadiri festival sama ada hari ini atau esok.

“Hanya tunjukkan gelang tangan berkenaan di pintu masuk utama. Kami berharap dapat berjumpa dengan anda tidak lama lagi.”

Tiada ulasan: