"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Influencer maut dihempap 'barbell' 210 kilogram'

BHonline 
Justyn Vicky mempunyai 30,000 pengikut di Instagram maut ketika cuba mengangkat beban barbell 210 kilogram. - Foto ihsan IG Justyn Vicky
Justyn Vicky mempunyai 30,000 pengikut di Instagram maut ketika cuba mengangkat beban barbell 210 kilogram. - Foto ihsan IG Justyn Vicky
SINGAPURA: Seorang pempengaruh kecergasan Indonesia maut akibat patah leher selepas alat senaman 'barbell' yang cuba diangkat terjatuh di belakang badannya.

Dalam kejadian 15 Julai lalu, mangsa, Justyn Vicky, 33, dilaporkan sedang melakukan rutin senamannya di sebuah gimnasium di Bali, Indonesia apabila kemalangan itu berlaku.

Berdasarkan video yang tular di media sosial, mangsa dilihat cuba melakukan 'squat-press' dengan 'barbell' di bahunya.

Bagaimanapun, dia kelihatan tidak dapat berdiri tegak selepas melakukan squat dan tidak dapat menampung bebanan 'barbell', sekali gus terjatuh dalam posisi duduk berikutan hilang keseimbangan.

Menurut laporan, jurulatih peribadi dan ahli bina badan yang mempunyai 30,000 pengikut di Instagram itu cuba mengangkat bebanan 210 kilogram.
Vicky maut selepas cuba melakukan ‘squat-press’ dengan ‘barbell’ di bahunya. - Foto ihsan Bali Discovery
Vicky maut selepas cuba melakukan ‘squat-press’ dengan ‘barbell’ di bahunya. - Foto ihsan Bali Discovery
Akibat insiden itu, mangsa patah leher dan mampatan kritikal saraf penting yang menjadi menyambung ke jantung dan paru-parunya, lapor The Daily Mail.

Mangsa dikejarkan ke hospital tetapi meninggal dunia sejurus selepas pembedahan kecemasan.

Orang ramai memberi penghormatan terakhir kepadanya dan The Paradise Bali, gimnasium tempat mangsa bekerja, turut menyatakan bahawa Vicky lebih daripada sekadar pakar kecergasan kerana dia adalah pemberi inspirasi, motivasi dan penyokong yang tidak berbelah bahagi. - AGENSI

Tiada ulasan: