"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bekas ahli DAP tanding PRN untuk 'bebaskan Pulau Pinang daripada Guan Eng'

Malaysiakini

David Marshel, yang keluar dari DAP semalam, akan bertanding pada pilihan raya negeri Pulau Pinang akan datang dengan matlamat utamanya untuk menghalang Lim Guan Eng daripada menjadi ketua menteri lagi.

Marshel akan bertanding di kerusi DUN Perai sebagai calon bebas. Penyandang bagi Perai adalah timbalan ketua menteri sementara P Ramasamy, yang juga digugurkan daripada barisan calon DAP.

Bekas ahli majlis bandar raya Seberang Perai itu berkata, sebab utama menyertai perbalahan itu adalah untuk memastikan Chow Kon Yeow terus menjadi ketua menteri selepas pilihan raya.

Dia mendakwa Lim, yang adalah pengerusi DAP, berhasrat mahu menjadi ketua menteri sekali lagi, di sebalik meluahkan sokongannya kepada Chow.

“Saya akan bertanding sebagai calon bebas dan slogan kempen saya ialah ‘Bebaskan Pulau Pinang daripada Lim Guan Eng’,” katanya pada sidang media di George Town, pagi tadi.

Lim, yang adalah Adun Air Putih, berkhidmat sebagai ketua menteri dari 2008 hingga 2018 sebelum dilantuik menjadi menteri kewangan selepas Pakatan Harapan memenangi pilihan raya umum ke-14.

Bagaimanapun, pentadbiran PH tumbang selepas 22 bulan memerintah.

Tiada ulasan: