"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Model mengamuk, berkata kesat sudah ditahan

Raja Noraina Raja Rahim
rnoraina@hmetro.com.my
TANGKAP layar rakaman kejadian yang tular di media sosial.
TANGKAP layar rakaman kejadian yang tular di media sosial.
Kuala Lumpur: Model wanita yang mengamuk dan menghambur kata-kata kesat kepada polis selepas disaman di Jalan Tun Sambanthan, di sini sudah ditahan.

Difahamkan, wanita berusia 30-an itu ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields ketika memberi keterangan.

Bagaimanapun, dia dibebaskan dengan jaminan polis sebaik selesai proses berkenaan, malam ini.

Terdahulu, tular di media sosial satu rakaman video menunjukkan seorang wanita melakukan provokasi dan menjerit kata-kata kesat kepada dua anggota polis yang sedang bertugas.

Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Amihizam Abdul Shukor dilaporkan berkata, siasatan mendapati suspek berusia 30-an tidak puas hati kerana disaman dengan kesalahan memandu menggunakan alat komunikasi dan tidak memakai tali pinggang semasa memandu.

Beliau dipetik berkata, kejadian provokasi itu dikatakan berlaku pada 3.40 petang Isnin lalu.

Sehingga kini, video terbabit masih boleh diakses serta mempunyai 274 perkongsian di Facebook dan 5,414 perkongsian di Tiktok selain dikhuatiri boleh menjatuhkan imej Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Kes disiasat mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan, Seksyen 14 Akta Kesalahan Kecil serta Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Tiada ulasan: