"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

’33 bulan dia memerintah, semua tak jalan, sekarang salahkan kerengga pula’

HarapanDaily.com

Tindakan Ahli Parlimen Marang, Tan Sri Abdul Hadi Awang menyalahkan ‘kerengga’ dalam sidang Dewan Rakyat kelmarin dilihat terus menjadi bahan sindiran.

Antaranya, tersebar di media sosial humor berupa gambar atau ‘meme’ kerengga dengan kapsyen, “Aik, aku pulak yang kena!”.

Tambah melucukan tertera ‘tajuk berita’, “Kerengga nafi punca isu royalti minyak tidak selesai zaman 33 bulan PN.”

Timbalan Presiden PKR, Rafizi Ramli menerusi akaun X beliau turut berkongsikan ‘meme’ kreatif yang mencuit hari itu.

Menteri Ekonomi berkenaan menempelak Perikatan Nasional (PN) yang terbukti tidak buat apa sepanjang 33 bulan berkuasa di Putrajaya termasuklah semasa harga barangan naik mendadak.

“Zaman 33 bulan dia memerintah, semua tak jalan. Ada saja alasan.

“Harga barang naik – bukan masalah besar. RUU355 – hilang terus

“Debat di Parlimen – semua Kerajaan Perpaduan buat tak kena tapi diri sendiri tak bagi idea baru.

“Alih-alih bila dah tak jadi kerajaan, salahkan kerengga pula,” kata Rafizi diikuti emoji ketawa.

Tiada ulasan: