"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Setahun selepas kafirkan Pas, Mahathir kini penasihat empat negeri PN

HarapanDaily.com
Setahun selepas kafirkan Pas, Mahathir kini penasihat empat negeri PN
AHMAD MURSI

Hanya setahun (16 September 2022) selepas Tun Dr Mahathir amalkan takfiri belajar daripada Pas yang dulu kafirkan UMNO, kini Pas lantik Mahathir jadi Penasihat (14 September 2023).

Tersenyum saya sambil menghirup Nescafe. Lucunya politik takfiri Pas-Tun M.

Banyak peringatan Nabi Muhammad SAW bahawa siapa yang mengkafirkan saudaranya yang Muslim maka dialah menjadi kafir.

Kini, pemikir-pemikir takfiri bergabung membentuk pasukan ‘Ahzab’ Ghuluw untuk melawan MADANI. Ibarat Ahzab kepung kerajaan Madinah. Itu jika pinjam cara Pas.

Dalil terkini Pas: Abu Sufian yang jahat pun akhirnya masuk Islam. Di mata saya, ini pakatan Khawarij menentang Saidina Ali.
Mahathir muncul buat pertama kali di atas pentas PN pada Program Munajat Rakyat Kelantan Pakat Pertahan dan Amanah Pimpinan di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu, 21 Julai lalu.

Dalil sentiasa menyebelahi mereka dan lawan politik sentiasa bersalahan dengan dalil Pas.

Apabila perdebatan politik berkisar hal kafir, munafik, lawan Islam, musuh Islam, musuh al-Quran, mereka perlu guna dalil juga untuk halalkan apa yang mereka haramkan sebelumnya.

Aktiviti menjual agama untuk kepentingan dunia berleluasa. Inilah maksud ‘Penunggang Agama’.

Jika debat idea ekonomi dan polisi untuk bersaing, maka berlawan dan berkawan dianggap bukanlah hal akidah tapi maslahah.

Mesej Pas: Negeri Pas tidak perlukan PMX nak bangunkan negeri, yang diperlukan lawan-PMX iaitu Tun M.

Tiada ulasan: