"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sudah tiga hari tidak pulang, di mana Nur Shafina Maisarah?

HarapanDaily.com

Hilang sejak kelmarin, seorang remaja perempuan berusia 15 tahun di Hulu Langat, Selangor masih belum pulang dari sekolah.

Polis meminta bantuan orang ramai untuk mengesan pelajar Tingkatan Tiga terbabit dengan alamat terakhirnya di Batu 20 1/4, Kampung Padang.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Mohd Zaid Hassan, berkata Nur Shafina Maisarah Abdullah kali terakhir dilihat pada jam 6.15 pagi, 13 September lalu ketika keluar rumah menaiki bas Rapid untuk ke sekolah dengan berpakaian sukan sekolah.

“Semalam, polis menerima satu laporan berkaitan orang hilang daripada seorang suri rumah iaitu wanita berusia 34 tahun yang mengatakan anaknya masih belum pulang dari sekolah selepas dikatakan pergi ke sekolah dengan menaiki bas,” jelasnya dalam kenyataan, hari ini.

Bagaimanapun, katanya, saksi yang juga rakan sekolahnya ada melihat remaja terbabit turun dari bas tetapi tidak masuk ke kawasan sekolah.

Beliau berkata, wanita berkenaan menghubungi guru kelas anaknya, namun remaja terbabit didapati tidak hadir ke sekolah.

Sehubungan itu, Mohd Zaid meminta orang ramai yang mempunyai maklumat menghubungi balai polis berdekatan atau Pegawai Penyiasat kes, Sarjan Mohamad Najib Mohd di talian 012-3429 297 bagi membantu siasatan.

Sementara itu, laman Facebook Info Warga Hulu Langat turut berkongsikan gambar remaja perempuan berkenaan yang dikatakan kerap diserang kebimbangan melampau dan pengsan.

“Orang ramai yang mengenali atau mempunyai maklumat mengenai lokasi individu tersebut boleh terus menghubungi ibu bapa remaja berkenaan di talian +60 17-363 8144 atau mana-mana balai polis berhampiran,” menurut hantaran di laman itu.

Tiada ulasan: