"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bayi masih hidup ditanam, menangis di dalam tanah

KOSMO!
Rajesh dan Neelam melihat tangan kecil menjulur keluar dari tanah sebelum mereka menggali kawasan tersebut dan menarik keluar bayi berkenaan. – Jam Press Vid
NEW DELHI, India  – Sepasang suami isteri di negeri Uttar Pradesh, India terkejut apabila menemui seorang bayi yang baru lahir  ditanam dengan keadaan tali pusat dan uri melekat pada badannya, lapor akhbar Daily Star semalam.

Dalam kejadian pada 8 September lalu,  Rajesh Kumar dan isterinya, Neelam, sedang bersiar-siar di sebuah kawasan di Kampung  Pulandar apabila mereka terdengar bunyi tangisan datang dari dalam tanah.

Mereka terkejut melihat tangan kecil terjulur keluar dan menggali tanah tersebut.

Selepas menggali dengan penuh berhati-hati, mereka menemui seorang bayi yang masih bernafas dalam  keadaan tali pusat dan uri yang masih melekat . 

Sejurus polis tiba, bayi tersebut dikejarkan ke hospital dan menurut pakar, dia menghadapi masalah pernafasan.

Namun,  setelah diberi rawatan, bayi berkenaan kini berada dalam keadaan sihat,  manakala polis masih memburu ibu dan bapa kanak-kanak itu.

Jawatankuasa Kebajikan Kanak-Kanak mengesahkan pihaknya akan menjaga bayi tersebut sehingga polis menyelesaikan siasatan, manakala Rajesh dan Neelam yang memiliki dua anak menyatakan hasrat untuk memeliharanya. – AGENSI

Tiada ulasan: