"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Buat tuntutan lebih RM200,000, SPRM tahan penjawat awam

FMT Reporters

PETALING JAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Negeri Sembilan menahan seorang penjawat awam wanita disyaki menggunakan jawatannya mendapat wang tuntutan lebih RM200,000 selama tiga tahun.

Menurut sumber, suspek yang berusia 30an ditahan ketika hadir memberi keterangan di pejabat SPRM Negeri Sembilan kira-kira 1 petang, hari ini.

“Suspek disyaki menyalahgunakan jawatannya pada tahun 2020 hingga 2023 dalam mengadili kes tuntutan kewangan di mana wang tuntutan tersebut diterima sebagai suapan bagi dirinya sendiri,” katanya dalam satu kenyataan.

Sementara itu, Pengarah SPRM Negeri Sembilan Awgkok Ahmad Taufik Putra Awg Ismail ketika dihubungi mengesahkan tangkapan tersebut.

“Siasatan dijalankan di bawah Seksyen 23 Akta SPRM 2009,” katanya.

Katanya, suspek akan dibawa ke Mahkamah Majistret Seremban untuk reman esok.

Tiada ulasan: