"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

AMANAH umum Suhaizan Kaiat calon Parlimen Pulai, Nazri di Simpang Jeram

 HarapanDaily.com

HomeBerita

AMANAH umum Suhaizan Kaiat calon Parlimen Pulai, Nazri di Simpang Jeram

HARAPAN DAILY 

AMANAH umum Suhaizan Kaiat calon Parlimen Pulai, Nazri di Simpang Jeram

AMANAH mengumumkan bekas Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor, Suhaizan Kaiat sebagai calon di kerusi Parlimen Pulai bagi menggantikan Allahyarham Datuk Seri Salahuddin Ayub.

Sementara bagi kerusi DUN Simpang Jeram, AMANAH meletakkan muka baharu iaitu Jurutera Majlis Perbandaran Muar (MPM), Ir Nazri Abdul Rahman.

Nazri yang merupakan Timbalan Ketua AMANAH Kawasan Bakri disebut-sebut sebagai calon di DUN berkenaan berdasarkan popularitinya selain pernah menjadi pembantu Allahyarham sepanjang dipilih ADUN kawasan terbabit.

Presiden AMANAH, Datuk Seri Mohamad Sabu berkata, Jawatankuasa Pemilihan Calon bagi PRK Parlimen Pulai dan DUN Simpang Jeram telah bermesyuarat pada 15 Ogos lalu dan menyerahkan senarai calon kepadanya serta Ahli Jawatankuasa Nasional AMANAH pada 17 Ogos untuk dimuktamadkan.

“Setelah mengambil kira semua faktor dan pandangan daripada Jawatankuasa ini, saya dengan ini mengumumkan calon-calon yang akan bertanding mewakili AMANAH-Pakatan Harapan serta parti-parti komponen dalam Kerajaan Perpaduan

“InsyaAllah calon-calon ini akan diperkenalkan dalam Majlis Memperingati Allahyarham Datuk Seri Salahuddin Ayub pada 23 Ogos nanti di DUN Simpang Jeram, Johor Darul Takzim,” ujarnya dalam kenyataan hari ini.

Suhaizan, 50 merupakan Setiausaha Politik Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDNSH)

Beliau selain berpengalaman sebagai Speaker DUN Johor (2018-2020), beliau juga merupakan bekas pensyarah UTM dan merupakan usahawan dalam bidang Petroleum & Pertanian.

Beliau pemegang ijazah Sarjana Sains Komputer di Universiti Teknologi Malaysia (UTM).

Selain itu, dalam politik beliau memegang jawatan sebagai Ketua AMANAH Kawasan Pulai, Pengurus Pusat Khidmat Parlimen Pulai, Naib Pengerusi AMANAH Negeri Johor, dan Pengarah Nasional Biro Pembangunan Sumber Manusia, Parti Amanah Negara

Bagi N13 Simpang Jeram, Nazri, 56, merupakan seorang Jurutera MPM yang sudah berkhidmat selama lebih 30 tahun.

Pendidikan Tertingginya adalah Sarjana Kejuruteraan Awam Universiti Tun Hussein Onn (UTHM).

Selain memegang jawatan Timbalan Ketua Kawasan Bakri, beliau juga merupakan Ketua Biro Ekonomi Pusat Khidmat DUN Simpang Jeram, dan AJK Masjid Al Munir.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 9 September depan sebagai hari pengundian manakala penamaan calon pada 26 Ogos ini.

PRK Parlimen Pulai dan DUN Simpang Jeram perlu diadakan selepas penyandangnya, Salahuddin meninggal dunia pada 23 Julai lalu akibat pendarahan otak.

Tiada ulasan: