"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kapal terbang terhempas di Elmina Shah Alam, 3 dikhuatiri maut

FMT Reporters

PETALING JAYA: Sekurang-kurangnya tiga dikhuatiri maut dalam kejadian sebuah pesawat ringan terhempas berdekatan kawasan perumahan di Bandar Elmina, Shah Alam, hari ini.

Selain penumpang pesawat, mereka yang terkorban dalam kejadian kira-kira 3 petang termasuk penunggang motosikal berada di jalan raya ketika itu.

Identiti kesemuanya masih belum dikenal pasti.

Ketua Polis Shah Alam Mohd Iqbal Ibrahim mengesahkan kejadian itu, sementara Pihak Berkuasa Penerbangan Awam Malaysia (CAAM) berkata, pihaknya akan mengeluarkan kenyataan.

Difahamkan pesawat ringan dalam perjalanan dari Langkawi ke Lapangan Terbang Subang tiba-tiba terhempas lalu meletup. Serpihan akibat letupan itu dikatakan terkena sebuah motosikal.

Anggota bomba dan penyelamat sudah berada di tempat kejadian.

Tiada ulasan: